Google Çekirdek Güncellemesi Doğrulandı

Google Geniş Çaplı Çekirdek Algoritma Güncellemesi ( Doğrulandı )

Yazar Cihan Doğan 

Özellikle geçtiğimiz haftadan itibaren organik sıralamalarda yaşanan dalgalanmalara resmi bir açıklama geldi. Google, geçen hafta çekirdek algoritmasında geniş çaplı bir güncelleme yaptığını doğruladı.

Yılın belli dönemlerinde gerçekleşen bu güncelleme hakkında net ifadeler kullanılmasa da her zamanki gibi Google’ın belli başlı kalite değerlerini baz alarak yaptığını düşünebiliriz.
Örneğin özellikle AMP sayfaların varlığını baz alırsak, web sitelerinin son kullanıcıya ”hızlı” bir şekilde ulaşması 1. dereceden etkili bir kriterdir.
Keza aynı şekilde ”İçerik kraldır” mottosunu baz alırsak eğer, hedef kitlemizin bizden beklediği kaliteli içerik 1. dereceden etkili bir kriterdir.

Özellikle site sahiplerinin baya sıkıntılar çektiği bu dönemde reklamların görünmemesi ve reklam yerleşimlerinin boş gözükmesi site sahiplerinin baya canını sıkmıştı sonuç olarak adseden para kazanan bir sürü insan var ve ödemeler kazançlar durduruldu çok şükür bu sabah doğrulanan çekirdek sayesinde reklamlar ve optimizasyonlar düzeldi...


Linkteki şu  tweet serisinden de takip edebileceğiniz üzere Dunny Sullivan, çekirdeği destekleyecek günde belki 1-2 kere algoritma güncellemesi yaptıklarını lakin geniş çaplı çekirdek güncellemesini yılda 1-2 kez yaptıklarını ifade ediyor. Yani HTTPS, Sayfa hızı optimizasyonu (AMP vs), ortalama oturum süresi, site içi gezinme oranları, kelime ağacı gibi durumlar Google tarafından ”odaklanılmış” günlük güncellemelere tabii tutulurken, bütün bunların genelini kapsayan, sonuç olarak ”kalite”yi ifade eden algoritma güncellemesi ise ”çekirdek” olarak yılda 1-2 kez yapılıyor.
Ne Yapılmalı:
  • Sıralama kaybeden içeriklerinizin yerine gelen ( yani organik sıralamada yükselen içerikler )leri inceleyip sizlere göre +’larını tespit etmek
  • Sıralamada yükselen içerikleriniz karşısında değer kaybeden ( yani organik sıralamada düşüş gösteren ) rakip içerikleri inceleyip sizlere göre -‘lerini tespit etmek
  • Bütün bu iki olayı lokal olarak, sektör ve hedef kitleyi sabit tutarak yapmak
  • Sonuç olarak sol tarafa yapılmaması gerekenleri, sağ tarafa yapılması gerekenleri not edip, bundan sonraki süreci ”daha kaliteli” bir şekilde devam ettirmek.

Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Acıkcası bu güncelleme bana biraz bahane gibi geliyor millete adwords dayatma gibi geldi sende reklam ver hit al gibi bir sey oldu bu sanki hitin yoksa reklam da yok ayip gerçekten bu google'ın yaptı :)

    YanıtlaSil